Opcionlis szablyok a tzerhz
2005.01.22. 19:06
Ezen kiegszt szablyok els sorban izomfiknak/izomlnyoknak kszltek. De akiknek nem elssorban a tzer a legfontosabb egy-egy vadszat alkalmval, azok is nyugodtan elolvashatjk.
Most elszr kaphat az j II. szint fegyvercsatol, ez egy tkletestett vltozata a jelenlegi fegyvercsatol technolginak. A jobb parancstvitellel, gyorsabb cljelzs, tisztbb kapcsolat s az j ADVAT.328 szabvny fegyvercsatol szerelvnnyel most gyorsabb s jobb, mint eltte! A msodik genercis fegyvercsatol tartozkai teljesen kompatibilisek az els genercis rendszervel!
A tovbbi szablyokat lsd albb. A felszerels s kiberver szintje mindkt esetben II.
>>>>>szintn csodlkozom, mert az rt is szpen feljavtottk. De megri a legtbb drtfejnek ez a fejleszts. A fegyver rzkeli a legtbb berkez jelet, ami clpont lehet (s ezt flelmetesen gyorsan csinlja), valamint a tvolsg vltsokat gyesen oldja meg. n mr csak tudom.<<<<< - Fitzburg <03:29:16 / 11-12-54>
>>>>>Fitz, regfi, bennnk azrt maradtak ktsgek a gyrtmnyrl.<<<<< - Csoportosan <20:18:16 / 11-13-54>
>>>>>Klnleges az biztos. Kaptam ajndkba egyet rig irnyt interfsszel egytt a jrgnyomhoz. Bekapcsolt llapotban a fegyver "kapcsol" a clpontra s sszeveti a jrm rzkelinek szabvny adataival. Annyi biztos, hogy fegyvereimmel pontosabban lvk. Mindezt azrt mondtam el, mert egy KnyGPu-kt kellene "kapcsolnom" az agyamhoz.<<<<< - Georgi <23:29:41 / 11-15-54>
>>>>>H! Mit akarsz csinlni...<<<<< - Radar Szeret <14:31:23 / 11-17-54>
Egy msodik szint fegyvercsatol hardvere s szoftvere megmutatja a fejldst a fegyvercsatolsi technolgiban. Legtbbszr a csere hatssal lesz a jtkra, s a fegyvercsatolnl is rezni lehet majd, hogy jobban, nagyobb hatkonysggal dolgozik. A II. szint fegyvercsatol a kvetkez elnyket biztostja:
A fegyvercsatol szoftvere kiegsztett tvolsgmrvel van elltva, ezrt hossz ltvra tovbbi -1, messzi ltvnl tovbbi -2 jrul a clszmhoz az alap mdostsokon kvl.
A clzott lvseknl (lsd Szablyknyv 91. oldal) knnyebb a fegyvert hasznlni s ezrt csak +2 mdost jr a clzott lvsre.
A fegyvercsatol kiszmtja a kzvetlen tzvet s -1 mdostst kap minden olyan fegyver, amely az albbi kategriba tartozik: csalatti grntvetk, grntfegyverek stb. Ez az elny mg a raktavetknl is hasznlhat, de az irnytott raktknl s ms Intelligencia Szinttel rendelkez rendszereknl nem.
Az egyedi fegyvert a fogsa s a slyeloszlsa teszi egyediv. A fegyver eredeti rnak 100 szzalkt kell megfizetni, mg a fegyverkovcs krlbell hrom nap alatt kszti el. Egy ilyen fegyverrel - az egyedi konstrukci miatt - a kszttet karakter egy kockval tbbel dobhat a szakrtelem hasznlatakor. Aki ilyen kszts fegyvert hasznl, de nem neki terveztk, a szakrtelmbl egyet le kell vonni, mikor ilyen fegyvert hasznl.
Az albbi rsz tartalmazza a Shadowrunban hasznlatos fegyverek lvs szablyait.
Hagyomnyos sorozatlvsre kpes fegyverrel (lsd Szablyknyv 92. oldal) hromtltnyes sorozatot lehet kilni egy rvid sorozatban. Ktszer lehet lni harci fzisonknt a rvid sorozatot (lsd Szablyknyv 92. oldal, Tzfegyverek). Kpesek automata tzmdban is lni, (Szablyknyv 92-93. oldal) ami 10 lszert jelent harci fzisoknt. A lvsz ezt a 10 lszert egy teljes sorozatnl 3-10 lszerig maga vlasztja meg, mennyit l ki egyszerre egy adott harci fzisban.
Gppisztoly osztly fegyvereknl egy lvs 15 lszerig mehet egy harci fzisban, ha a hossz sorozat szablyt alkalmazza (Szablyknyv 92-93. oldal).
Szuper-gppuska osztly fegyvereknl (lsd Fields of Fire kiegszt) a maximlis tzgyorsasg 15 lszer egy harci fordulban. Ezeket hat lszeres sorozatokban tudja a fegyver kilni, vagyis legalbb 6 lszert kell kilni egy harci fzisban.
A Shadowrun harci fzisaiban ennyire van korltozva az ellhet lszerek szma. Trnl vagy fogtrnl vltoz lehet ez az rtk. Egy mostanban divatos gppisztolynl a trba 600 lszert kellene tenni, hogy egy percig folyamatosan tudjon tzelni, ami msodpercenknt 10 lszert jelent. Shadowrun fegyverei kevesebbet tudnak, hogy ne boruljon fel rlt mdon a jtk egyenslya.
A kzvetlen edzs megmutatja, a karakter abbeli termszetes gyessgt, amihez a ktkezessg klnleges szakrtelem tartozik. A karakter kigenerlsakor lehet csak ezzel a szakrtelem felvtelvel lni, a ksbbiekben a karakter mr nem tanulhatja meg. Generlskor minimum 2 szakrtelem pontot kell rklteni, hogy lni lehessen ezzel az elnnyel. A szakrtelem szintet a ksbbiekben lehet nvelni az ltalnos szakrtelmeknl lertak szerint (lsd Szablyknyv 197. oldal).
Ez az egyetlen olyan lehetsg, amelynl a karakter nem az elsdlegesen hasznlt kezt is tudja minden tovbbi korltozs nlkl hasznlni. Ez gy cskkenti a clszm negatv mdostjt, hogy a szakrtelem szintbl ki kell vonni a klnleges szakrtelem szintjt. Pldul, ha egy karakter tzfegyverek szakrtelme 5, s a ktkezessge 3, csak a balkezvel akar lni akkor a clszm mdostja +2 (5-3) lesz. Ha ktkezessg szakrtelme a magasabb akkor csak annyi elnye lesz, hogy semmifle bntetst nem kap a clszmra.
Mikor egyszerre kt tzfegyvert hasznl a harcban a karakter, figyelembe kell venni a Msodik Tzfegyver Hasznlatnak mdostsait is (lsd Szablyknyv 90. oldal).
..: Msodik fegyver hasznlata kzelharcban :..
A karakter kpes megtanulni egy kzelharci stlusban egy msodik fegyver hasznlatt. Az albbi szablyok ezt a esetet taglaljk.
A msodik fegyvernek kisebbnek kell lennie, mint az elsdleges kzben forgatott fegyvernek, kivve, ha egyforma knny kzi fegyvernek minsl mindkett (ksek vagy trk).
A karakternek tudnia kell mindkt fegyvert forgatnia kln-kln is. (Igen, ez cskkenti az ltalnos fegyveres harc szakrtelmet.)
Meg kell tanulnia hozz egy harcmvszeti stlust, mint klnleges szakrtelmet. (penge s tr vagy ilyesmi.)
A karakter tudja hasznlni a msodik fegyvert a harcban s a tmadsi prbjt annyi kockval dobja amennyi a szakrtelmei sszesen a kt fegyverre. A karakter adhat tovbbi kockkat a prbhoz a harci tartalkbl. Ez maximum annyi lehet, mint amennyi a klnleges szakrtelem szintje.
Sebzsnl a kt fegyver tlagt kell venni. A kt fegyver energijnak tlagt lefel kell kerekteni. Ha a kt fegyver sebzs szintjei eltrnek akkor a nagyobbikbl 1 szintet le kell vonni. Pldul, ha egy karakter az egyik kezben kardot forgat, aminek a sebzs szintje "K", a msikban egy kst aminek "E" a sebzse, akkor "E" lesz a sebzse mindkettnek. Kt fegyvernl egyszeri prbt kell dobni s ki kell szmolni a sebzs energijt.
Emlkeztetl, a Shadowrunban nem egyszer ts-vlts a fegyveres harc. Mikor tmadsi prbt dobsz, egy ennl bonyolultabb tmadst viszel vgbe, amiben benne van a sorozatos mozgs, ts, cselezs, hrts s ehhez hasonlk. Minden mst a kzelharc szablyai szerint kell hasznlni.
A tblzatban szerepl rtkek tipikus fegyverekre vonatkoznak s csak ltalnossgban rtuk le a ket.
Ha a karakter olyan fegyvert hasznl, aminek a lersban az szerepel, hogy kbuls sebzs, kpes vele fizikai sebzst is okozni, akr meg is lheti vele az ellenfelt. Ilyenek pldul a bunkk, szklbak, kl. Ha egy ilyen tmadst akar vgre hajtani +4-es clszm mdostt kap a tmad. A fizikai sebzst szenved karakter - a sikeres tmads utn - ugyanazzal az energival kapja meg a sebzs szintet csak nem kbulsba, hanem fizikaiba.
Az a karakter, akinek van hadvezets szakrtelme (tletnek nem rossz specializldni kis taktikai egysgekre), a helyzettl fggen kpes mdostani a csapattagjainak kezdemnyezst. A szakrtelem hasznlatnak az utols tevkenysgnek kell lennie az adott harci fordulban, hogy tudja koordinlni az embereit, s ez egy sszetett tevkenysget ignyel. Egy szakrtelem prbt kell dobnia 4-es alap clszm ellen s figyelembe kell venni az albbi helyzeteket s mdostkat.
A karakter csak azoknak tudja a kezdemnyezst befolysolni, akivel rdi (vagy ehhez hasonl) kommunikcis kapcsolatban van.
Ha ilyen nincs vagy msfle mdn tudnak csak kommuniklni +2 jrul a clszmhoz.
Ha a csapattagok kztt BattleTac (TM) rendszerkapcsolat van (lsd Fields Of Fire forrsknyv 59. oldal) vagy ms ehhez hasonl, -2-t kap a clszmra.
Hasznlj minden sebeslsbeli mdostt.
A csapattagok, akik tudnak kommuniklni megkapjk a kvetkez fordulra azt a kezdemnyezs bnuszt amit a taktikai szakrtelmre dobott a karakter, mg pedig minden 2 siker utn +1-et. A prbt dob a karma tartalkbl tovbbi kockkat adhat a szakrtelem dobshoz.
Ez a bnusz alkalmazhat a meglepetsre s a lesbl val tmadsokra is. Lsd Szablyknyv 86. oldalt.
Fegyver |
Elrejthetsg |
Elrs |
Sebzs |
Sly |
r |
Knny kard |
4 |
1 |
(Er+1) K |
0,75 |
700Y |
Hossz ks/Tr |
6 |
0 |
(Er+2) E |
0,5 |
150Y |
A zsoldosnak a kzvett ugyanolyan kapcsolata, mint brmelyik msik karakternek (ugyanazok a statisztiki, de a "viszonyokhoz" igaztva), szolglataival a zsoldost elssorban fegyverrel s kiegszt felszerelssel ltja el. A legtbb kzvett tbb csatornn keresztl dolgozik, gy az ads-vtel knnyebb, viszont hosszabb ideig tart.
Ez ugyan cskkenti a clszmokat, ha a kzvettn keresztl szerzi be a felszerelst (-1-el), viszont a beszerzsi idt 25 szzalkkal (lefel kerektve) nveli. A kzvett az egyetlen olyan kapcsolata a zsoldosnak, aki hivatalosan szerzi be az rut. A Jtkmesterek azrt korltozzk ezt a jtk egyenslya rdekben, mert a kzvettkkel val munka meghatrozza a szvetsgben dolgozk helyzett.{Lsd Fields of Fire kiegsztt. a ford. megjegyz.}
A Szablyknyvben lertak szerint kptelensg meglni egy srtetlen karaktert egyetlen tmadssal. Tny, hogy egy srtetlen szemly tllheti a nukleris robbans zrpontjt is, mert a nukleris sebzs is csak H s nincs neki sebzs tlcsordulsa. Ez termszetesen elkpzelhetetlen, s ms vlasztsra sztnz az, ha akr egyetlen tmadstl a karakter a fldre kerlhet, ha tnylegesen balszerencsje van a karakternek. Akr egy vratlan, akr egy szmra vdhetetlen tmadstl. Ehhez alkalmazhat az albbi szably.
Ha a fegyver sebzs szintje elri a H-t, a tovbbi sikereket mellzzk. Viszont, ha a tmads Energija nagyobb, mint a clpont Test Szintjnek ktszerese (x2), a jtkos hasznlja a tlsebzs szablyt. Ez gy szl, hogy minden tovbbi 2 siker H sebzs felett, 1 sebenknt tmegy a kbulsi sebzs tlcsordulsba (ha hallos kbulsrl van sz), vagy a fizikai sebzs tlcsordulsba (ha hallos fizikai sebet kapott). Pldaknt lehet megemlteni a kvetkezt a tlsebzs szablyra: ttelezzk fel, hogy egy karakter test szintje 3, rte egy 7K-s tmads. A tmad "feljavtotta" a vgs sebzs szintet hallosra, s plusz 4 sikert mg hozz dobott a jindulatbl addan. A karakter kap egy hallos sebet s 2 pontnyi fizikai sebzs tlcsordulst. Ha tz percet meghaladja a haldoklsa, elvrzik s vgrvnyesen meghal. Ha a fenti pldban a tmad mg tovbbi 2 sikert dobott volna szegny karakternl bekvetkezik az azonnali hall.
Ezt a szablyt vatosan kezeld, mert a tlsgosan ers rossz fik knyelmesen ki tudjk nyrni a kedvenc jtkos karakteredet, s amgy sem knny egyik naprl a msikra lni az rnyakban.
Az egyszersg kedvrt a Szablyknyvbl mellztk a pnclcskkens szablyait, ezrt az albbi szabllyal igyeksznk ezt a csorbt kijavtani: egy karakter aki kzepes vagy annl nagyobb nem kbuls sebeslst szenvedett el, cskken a pnclja. A pncl annyi pontot veszt az rtkbl, amennyi a sebesls fggvnye (enyhnl 1-gyel, kzepesnl 2-vel stb.). Pldul, egy karakteren egy pncldzseki van s kap egy sorozatot egy gppisztolybl, aminek a sebzse 10S. A dzseki ballisztikus szintje 5, ha a karakter ebbl a tmadsbl kifolylag egy kzepes sebet kap a pncl vdelmi szintje vgleg lecskken 2 ponttal. Ez a szably szintn rvnyes az tsi szintre is. Szvsabb test karakternl, vagy jrmvek pnclzatnl is, de a varzspnclnl nem rvnyesl a hats.
A jtkosnak pontosan tudnia kell, hol kapta a sebet s az mitl keletkezett. Ehhez az albbi irnyelveket hasznld: mikor egy karakter slyos vagy hallos sebet kap dobj ismt egy test prbt - a srls ellenlls utn - a clszm egyenl az llapotjelzben bejellt rublikk szmval. A clszmot mdosthatja az albbi tblzat.
A prba utn nzd meg a sikerek szmt a forradsi tblzatrl.
A borzasz seb nagy, ronda s messzirl ltszik. Egy nagyobb seb jl lthat torzuls vagy elsznezds a testen. Az szrevehet lthat, de csak ha valaki figyeli ekkor veszi szre. Egy kisebb seb pedig alig szlelhet. A borzalmasnl enyhbb sebeket kozmetikai mtttel teljesen el lehet tntetni. Persze csak abban az esetben, ha a jtkos ezrt kln akar fizetni. A borzalmas sebeket csak kisebbre lehet cskkenteni. (Lsd az nkntes Mtt lersnl a Szablyknyv 114. oldaln.)
Forradsi Tblzat |
Sikerek Szma |
Sebhely |
0 |
Borzalmas |
1-2 |
Nagyobb |
3-4 |
szrevehet |
5+ |
Kisebb |
Forradsi Mdost Tblzat |
Kezelsi Helyzet |
Mdost |
Intenzv ellts (csak krhzban) |
-4 |
Krhz vagy klinika nlkl |
-2 |
Rossz krlmnyek kztt (pusztulat, nyomornegyed, stb.) |
+2 |
Borzasz krlmnyek (vzelfoly, csatorna stb.) |
+4 |
Mgikusan gygytottk meg a srlsek felt, vagy nagyobb rszt |
-4 |
A karaktert mgikusan gygytottk |
-2 |
Brpnclzata van |
+3 |
Brkemnytse vagy ehhez hasonl mestersges bre van |
+2 |
Kioperltk belle a brbeltetst |
-2 |
|